वैदिक दर्शनमा आनन्द (सुख) को स्वरूप(Form of Ananda (happiness) in Vedic philosophy)
DOI:
https://doi.org/10.3126/nutaj.v9i1-2.53854Keywords:
सुख, खुसी, आनन्द, भूमा, वैदिक (Sukh, happiness, joy, Bhuma, Vedic)Abstract
सुख, खुसी तथा आनन्द – यी प्रचलित शब्द हुन् , सुखले भौतिक शरीरको, खुसीले मनको र आनन्दले आत्माका गुणहरूको प्रतिनिधित्व गर्छन् ः यो वैदिक बुझाइ हो । साधारण रूपमा सुन्दा र प्रयोग गर्दा पर्यायवाचीजस्ता प्रतीत भए पनि वैदिक ऋषिमुनि र आचार्यहरूले उपर्युक्त तिनै विषयवस्तुहरूलाई फरकफरक रूपमा साक्षात्कार गरेका छन् र साक्षात्कारका विधिहरू समेतको विशद चर्चापरिचर्चा गरेका छन् । उपनिषद्हरूले जीवनको प्राथमिक लक्ष्य सुखप्राप्ति, दोस्रो लक्ष्य सुख (रस) प्राप्ति र अन्तिम लक्ष्य नै आनन्द–प्राप्तिको बाटो तोकेका छन् । यो लक्ष्यलाई कसैले आनन्द, कसैले पूर्णता, कसैले मोक्ष, कसैले, मुक्ति, कसैले परमज्ञान, कसैले निर्वाण, कसैले ब्रह्मैकत्व र कसैले अभयपदको प्राप्ति भनेका छन् । भौतिक सुख, मानसिक रस र आध्यात्मिक उत्सवका रूपमा परमानन्द वा ब्रह्मानन्दको प्राप्तिका लागि कर्म, ज्ञान र भक्ति यी तीनवटा मार्गहरू पूर्वनिश्चित छन् । जीवले आफ्नो अभिमुखीकरणका आधारमा उपर्युक्त तीनमध्ये एउटा बाटोमा आफूलाई निमज्ज गर्छ र आनन्दको लक्ष्य प्राप्त गर्छ ्र भूमा–सुखको प्राप्तिको लागि हरेक जीवले स्वतन्त्र रूपमा शारीरिक सुख, मानसिक खुसी (रस) का खुड्किलाहरू पार गर्नैपर्छ । आनन्द तेस्रो खुड्किलो हो, जहाँबाट खुड्किलाहरूको सधैँका लागि अवशान हुन्छ । निःसन्देह, दर्शनशास्त्री तथा मनोवैज्ञानिकहरूले भूमा–सुखका विषयमा चर्चा गरेका छन् तथापि शरीर र तथा मनभन्दा माथिल्लो तहको पूर्णआनन्दका विषयमा उपनिषद्हरूले बढी चर्चा गरेका छन् । शरीर र मनको सुख त महत्त्वपूर्ण छन् नै । त्यसभन्दा पनि बढी महत्त्वपूर्ण आत्माको सुख (आनन्द) छ भन्ने विषयको प्रतिष्ठा यस अनुसन्धान आलेखले स्थापित गर्ने प्रयास गरेको छ ।
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
© Copyright by NUTA JOURNAL
All Rights Reserved. No part of this Journal may be reproduced in any form or by any electronic or mechanical means, including information storage and retrieval system without prior permission in writing from the publisher, except by a reviewer who may quote brief extracts while reviewing.